donderdag 16 december 2010

‘Het moet gedaan zijn met die comprends pas'

Horeca-uitbater geeft Franstalige werknemers Nederlandse les

Een horeca-uitbater in De Panne is het meer dan beu dat zijn Nederlandstalige klanten worden afgescheept met een “Je ne comprends pas” wanneer ze in het Nederlands een schotel bestellen. Voor de Vlaamse klanten vormt het Frans niet zo’n probleem maar voor de Nederlandse gasten leidt dit vaak tot misverstanden.

Omdat cursussen Nederlands in avondschool vaak niet beëindigd worden, zullen er vanaf februari verplichte lessen gegeven worden door een privéleraar Nederlands.. Deze lessen zullen tijdens of na de werkuren plaatsvinden in de horecazaak en bovendien krijgen gemotiveerde cursisten een premie. Er is dus geen ontkomen meer aan…

Ik vind het een goed idee dat ook Franstaligen verplicht hun kennis van het Nederlands moeten verbeteren. Zo zal de taal ook minder problemen vormen in noodsituaties.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=7E33LO4O&word=toerisme

Geen opmerkingen:

Een reactie posten